Skip to content

Marketing

Je ziet het al aan de naam van mijn bedrijf: ik bedenk graag dingen. Dingen die iets losmaken bij mensen en die jouw bedrijf of merk vooruithelpen. Of dat nu een concept of een campagne is. Digitaal of analoog. Tekst of beeld. Voor ouderen of voor jongeren. Ik help je met dit hele traject. Van concept en creatie tot evaluatie.

Concept

Een goede marketingstrategie of -campagne begint altijd bij jou. Wie ben je als bedrijf of als merk? Wat zijn de drijfveren en wie is de doelgroep? Wanneer dit niet helder is, kan een strategiesessie helpen. Is het wel helder, dan starten we direct met het ontwikkelen van een concept. Het concept is het startpunt van de creatiefase.

Creatie

Na de conceptfase, is het tijd voor het ontwikkelen van uitingen. Dit kunnen advertenties voor online, social of print zijn. Een video of commercial. Of een contentagenda voor de website en social media. Een deel daarvan, zoals zoekmachineoptimalisatie, online advertising, social en analyse en evaluatie, voer ik zelf uit. Voor andere onderdelen werk ik samen met anderen. Bijvoorbeeld video’s, grafisch ontwerp en webdevelopment. Ik stuur dit aan, bewaak het budget en zorg dat de kwaliteit is zoals jij en ik het voor ogen hebben. Ik doe daarvoor een aanbeveling vanuit mijn netwerk van freelancers of ik werk samen met jouw bestaande netwerk.

Monitoren en evaluatie

Aan de hand van de doelstellingen en KPI’s kies ik voor de juiste Google Analytics implementatie. Dit zorgt ervoor dat we tijdens de loop van de campagne de data beschikbaar hebben van de status van deze doelstellingen. Ik blijf de campagne actief monitoren en we plannen regelmatig een korte evaluatie in. Het voordeel hiervan is dat we voortdurend kunnen blijven optimaliseren. Hierdoor benutten we het potentieel van een campagne maximaal.