Online marketing
De techniek achter online marketing is flink ontwikkeld in de afgelopen tien jaar. In 2009 verkocht ik het pakket ‘Op één in Google’. Binnen één maand konden we met de SEO-afdeling van mijn toenmalige opdrachtgever vrijwel iedere ondernemer de eerste plaats in Google garanderen. Zonder gebruik van AdWords. Fascinerend toch?! Tegenwoordig kan dat natuurlijk niet meer. Toch is online marketing daardoor alleen maar interessanter geworden. Ik help je dan ook graag met het bedenken van je strategie en het opzetten daarvan.
- Neem contact op:
- joyce@houseofimagination.nl
- +31 (0) 6 246 412 45
SEO
Iedere website heeft zoekmachineoptimalisatie nodig. Bij SEO zijn twee onderdelen van belang: de technische opbouw van de website en de content. Technisch gezien moet de basis van de website voldoen aan de richtlijnen van Google en de content moet op de juiste manier opgebouwd en geschreven worden.
Op het gebied van SEO kan ik je helpen met:
- Een strategie met een passende planning
- Advies over technische optimalisatie
- Het technisch goed opzetten van de contentstructuur
- Advies over het schrijven van goed vindbare teksten
- Het opzetten van een contentagenda voor SEO
- Projectmanagement voor grotere SEO-projecten
Online advertising
Naast goed vindbaar zijn, is online advertising belangrijk. Er zijn daarin verschillende opties. Display banners vooral voor naamsbekendheid gebruikt. Search en Shopping vooral voor conversie. Video advertising kan voor beide ingezet worden. Hoewel video’s arbeidsintensief zijn om te produceren, kan video een heel effectief middel zijn in campagnes. Daarbij is het effect online goed meetbaar, in tegenstelling tot tv-reclames. In de loop der jaren heb ik veel videoproducties bedacht en aangestuurd. Daarover meer bij projectmanagement.
Op het gebied van online advertising kan ik je helpen met:
- Een strategie met passende planning
- Het opzetten en inrichten van advertentiecampagnes
- Monitoring, analyse en advies
- Het aansturen van externen voor de productie van video’s of banners
- Projectmanagement voor grotere SEA-projecten
Analytics en Google Tag Manager
De basis van het behalen van succes, is het vooraf definiëren van de KPI’s. Wanneer deze meetbaar worden gemaakt, kan er gerapporteerd worden over de voortgang van een campagne of strategie. Een goede implementatie van Google Tag Manager en Google Analytics is dus altijd de moeite waard. Ik werk samen met een vaste partij voor de implementaties: de Statistiekfabriek. De analyses doe ik zelf. Mocht je zelf aan de slag willen met het analyseren van de data uit Analytics, dan kan ik jou en/of je team een of meerdere workshops geven hierover. De inhoud van de workshop(s) wordt afgestemd op de behoefte. Voor grotere projecten adviseer ik om een dashboard te laten maken waarop alle belangrijke cijfers overzichtelijk bij elkaar staan. Ik kan de aansturing hiervan begeleiden.