Social marketing
Waar zit je doelgroep en wat voor content kun je bieden? Dat zijn eigenlijk de twee belangrijkste vragen vóór je aan de slag kunt met het opzetten van een strategie voor social. Wanneer de content niet goed aansluit bij een medium, maar de doelgroep er wel zit, kun je kiezen voor advertenties in plaats van het aanmaken van een profiel. Bij Instagram is het bijvoorbeeld niet verstandig een profiel aan te maken als je weinig kwalitatief goed beeldmateriaal kunt creëren. Adverteren is dan de juiste oplossing. Per medium zijn er diverse advertentiemogelijkheden die je kunt inzetten.
- Neem contact op:
- joyce@houseofimagination.nl
- +31 (0) 6 246 412 45
Tone of voice
Wanneer er gekozen wordt voor content, in plaats van advertenties, is het belangrijk om de juiste tone of voice te bepalen. Zowel voor tekst als voor beeld. LinkedIn heeft een andere sfeer dan Instagram of Twitter. Ik ga graag samen aan de slag om jouw stijl te vertalen naar een passende contentstrategie voor de verschillende social media. Naast de stijl zoeken we een werkwijze die bij je past, de handigste publicatietools en een contentagenda.
Social video's
Tot slot is er nog videocontent. De afgelopen jaren heb ik veel videoproducties voor social media bedacht en aangestuurd. Ik vind het ontzettend leuk om te doen én ik heb gezien hoeveel effect dit kan hebben. Ik kan je helpen met het opzetten van het script, het draaiboek en het aansturen van de productie. Voor de uitvoering doe ik een aanbeveling vanuit mijn netwerk van freelancers of ik werk samen met je bestaande netwerk.
Kortom, op het gebied van social media kan ik je helpen met:
- Advies over de doelgroep en de verschillende typen social media
- Het definiëren van de stijl per medium
- Advies over het creëren van content
- Het opzetten van een contentagenda
- Het aansturen van externen bij het maken van video of animatie
- Projectmanagement voor grotere social media projecten